Blog-debut

10/09/2011

Blog-debut


Jeg har længe følt at jeg havde et behov for enten en hjemmeside eller en blog. Valget faldt på en blog, da jeg tror den bedst fortæller, hvad jeg arbejder med indenfor strikdesign.

Behovet opstod rigtigt efter, at jeg begyndte at designe strikkemodeller, som bliver solgt hos garnforhandlere.

De 2 første modeller var model Edith og Kvadrat.


Model Edith er en tunika strikket oppefra og ned. Skørtet er strikket med hulmønster, og får vidde ved at man efterhånden skifter til grovere pinde. Løbelængden på garnet er 575 m/100 g.









Model Kvadrat er et tørklæde, der består af 8 firkanter, 4 strikket i hulmønster og 4 strikket i glatstrikning. Der er hæklet en kant om firkanterne, hvorefter firkanterne er syet sammen. Tilslut er der hæklet en kant omkring hele tørklædet. Kan strikkes i flere kvaliteter med en løbelængde på 575 m/100 g.

1 kommentarer:

Klokken 11. oktober 2011 kl. 12.36 , Blogger Karina sagde ...

Er helt vild med Edith modellen :o)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start