Nyt til Hjelholts Uldspinderi

2/06/2012

Nyt til Hjelholts Uldspinderi

Jeg er ved at være færdig med en kjole, som jeg har designet for Hjelholts Uldspinderi. Kjolen er strikket i pelsuld, som har en smuk glans og en rigtig god holdbarhed.

Som sædvanlig, fristes jeg næsten til at sige, er kjolen strikket oppefra og ned. Det øverste glatstrikkede stykke slutter lige under barm, hvorefter der kommer en bort, strikket i hulmønster. Nederdelen er også strikket i hulmønster, hvori der er indlagt udtagninger, således der kommer lidt vidde hele vejen ned.

10 kommentarer:

Klokken 6. februar 2012 kl. 01.45 , Blogger Ann sagde ...

Hvor smuk!
Der er indbygget mulighed for individualisering. Det kan jeg godt li.
Sa kan folk med hvepsetalje eller ingen talje, kæmpebarn eller strygebrædt, brede hofter eller inden hofter nemt ændre på modellen.

 
Klokken 6. februar 2012 kl. 03.39 , Blogger Kirsten Amstrup sagde ...

Hej Ellen. Jeg vil først give Ann helt ret - den kjole er for alle og enhver.
Selv vil jeg rigtig gerne lave den, lige netop i den blå farve du viser den i.
Hvad hedder farven og hvornår går modellen i handelen?

 
Klokken 6. februar 2012 kl. 04.05 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Tusind tak for positiv respons. Jeg bliver altid så glad for tilbagemeldninger. Farven hedder turkis nr. 7. Det er en meget smuk farve, som er lidt mere turkis end billedet viser. Da garnet er farvet på pelsuld, som jo per natur har lidt farve, er garnet en anelse meleret, som blot gør det mere "levende" og endnu smukkere. Jeg ved ikke, hvornår opskriften udkommer, da jeg endnu arbejder med den. Derefter skal Hjelholt fotografere modellen og opskriften skal trykkes. Da både jeg og Hjelholt skal deltage i Saltum Uldfestival, har vi aftalt, at den skal med der, som een af deres nyheder, dvs. at senest 12. maj skulle den gerne være klar.

 
Klokken 6. februar 2012 kl. 06.13 , Blogger dqpage sagde ...

Den er rigtig sød :o)
hilsen Mona

 
Klokken 6. februar 2012 kl. 09.49 , Blogger Uldbegavet sagde ...

Den er bare så smuk og jeg kan næsten ikke vente. Jeg synes godt nok der er lang tid til 12. maj, men jeg er allerede begyndt at glæde mig. Du er super dygtig.

 
Klokken 6. februar 2012 kl. 14.20 , Blogger Lis sagde ...

Den er rigtig flot, lige som alle dine andre modeller. Det ligner lige en kjole jeg kunne bo i hele sommeren.
Glæder mig til at kunne købe den.

Kh. Lis

 
Klokken 8. februar 2012 kl. 11.43 , Blogger Pia sagde ...

Super smuk farve og modellen er rigtig flot.Den ser ud til at kunne tilpassen høje,lave, brede og smalle og endda afkortes hvis det er det man vil. Meget flot.

 
Klokken 9. februar 2012 kl. 11.00 , Blogger Tine sagde ...

Hvor er den bare flot!
Den skal da helt sikkert på to-do listen ;-)

 
Klokken 15. februar 2012 kl. 11.04 , Blogger Strikkeheksen sagde ...

Super flot - og så er jeg jo totalt vild med farven :-) Sådan en skal der vist være plads til i mit skab :-)

 
Klokken 16. februar 2012 kl. 12.02 , Blogger Balles Bazaar sagde ...

Hold da op hvor er den flot. Smukt mønster og skøn farve. Dejlig blog som jeg da lige hooker mig op på.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start