Videreudvikling af bluse med snoninger

10/23/2011

Videreudvikling af bluse med snoninger

Selvom jeg har holdt lidt efterårsferie sammen med den øvrige del af familien, er det alligevel blevet til en smule designarbejde.

Jeg arbejder i øjeblikket med en videreudvikling af bluse med snoninger. Jeg forsøger at lave modellen om til en tunika strikket oppefra og ned. Hos denne model er ærmerne glatstrikkede, ellers er der snoninger på resten af tunikaen. Planen er at der skal tages ud således tunikaen får en smule A-facon.

Bluse med snoninger, vist i Hendes Verden, strikket oppefra og ned med snoninger. Meget enkel opskrift. Garnkvaliteten er uld med en løbelængde på 575 m/100 g.















Jeg har brugt lidt tid på at surfe rundt i blogland. Her ser jeg til min store glæde at mange har strikket model Karla. Det er nogle rigtigt flotte modeller og i nogle fine farvekombinationer.
Der har været lidt forvirring omkring kjolens brystmål, idet målet i opskriften er taget lige under barmen, hvor stribestykket begynder. Dette gør selvfølgelig at brystmålet er mindre end det man normalt betegner som brystmål.
Der er kommet et tillæg til Karla så dem, der fra naturens hånd er udstyret med en barm, der ikke har behov for silicone, også kan være med.

8 kommentarer:

Klokken 23. oktober 2011 kl. 04.13 , Blogger Frujensensunikum sagde ...

Det lyder spændende med videre udviklingen af snonings blusen det vil jeg glæder mig rigtig meget til.

Jeg har modtaget omregningen af Karla....Tak for det !!

kh Jane

 
Klokken 23. oktober 2011 kl. 05.09 , Blogger Kirsten Amstrup sagde ...

Blusen er i hvert fald meget smuk. Det bliver spændende at se tunikaen. Hvilken garnkvalitet laver du den i? Jeg spørger, fordi snoninger til lidt runde mennesker ikke er mega-flatterende, men de kan jo blive flade hvis garnet er til det?

 
Klokken 23. oktober 2011 kl. 05.11 , Blogger Kirsten Amstrup sagde ...

Jeg var iøvrigt en af dem, der havde problemer med Karlas brystmål. Og nu vil jeg gerne spørge: tager du altid brystmålet under barmen? Jeg har nemlig også en Edith liggende og vente, og det vil være rart at vide, før frustrationerne evt. tårner sig op?

 
Klokken 23. oktober 2011 kl. 05.15 , Blogger Strikkefuglen sagde ...

Spændende med de snoninger,i A-facon :-)
Har lige købt mønster og garn til Karla, i stor str. Glæder mig til at strikke den og håber str passer.
majbritt

 
Klokken 23. oktober 2011 kl. 06.17 , Blogger Amalie Holm sagde ...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

 
Klokken 23. oktober 2011 kl. 06.19 , Blogger Amalie Holm sagde ...

Det ser godt ud!

 
Klokken 23. oktober 2011 kl. 07.07 , Blogger Lea sagde ...

Spændende med videreudvikling af blusen med snoninger - jeg glæder mig til at se den som tunika!

Min Karla passer perfekt trods min skræk for brystmålet :-) Tak for en super opskrift på den skønne kjole. Jeg strikker en mere engang i vinterens løb!!!!

 
Klokken 24. oktober 2011 kl. 00.56 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Til Kirsten
Bluse med snoninger/tunika er strikket i tyndt uld med en løbelængde på ca. 575 m/100 g.

Til modellerne der er strikket oppefra og ned eller med raglan er målet taget lige efter at ærmerne er sat i hvil og der er slået masker op under ærmegabet.
Til modellerne med tilsat ærme er målet taget lige under ærmegabet.
Det er selvfølgelig lidt misvisende og jeg vil til kommende modeller overveje en mere logisk forklaring på, hvor målet er taget.

Jeg tror model Edith svarer til nogenlunde normale størrelser. Der er efterhånden mange, der har strikket den og jeg har ikke hørt, at der skulle være problemer.
Får du problemer med opskriften, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte mig.

Jeg har forøvrigt set din Karla, den er superflot og klæder dig rigtig godt.

Til Strikkefuglen
Med hensyn til størrelse, kan du måske bruge svaret, jeg har skrevet til Kirsten.
Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig, hvis der opstår problemer med opskriften.
Jeg håber, du bliver glad for din Karla.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start