Strikkeevent

11/06/2011

Strikkeevent

I går var jeg inviteret til strikkeevent hos Joan, der har "Det gamle stuehus" i Snedsted.

Lækre strikkepinde fra Tasmanien
"Det gamle stuehus" er en hyggelig butik, hvor der foregår mange spændende arrangementer, såsom strikkecafé, filteværksted og mange andre kreative aktiviteter.
Stedet er superhyggeligt og man føler sig straks velkommen.



Jeg var inviteret derop for at fortælle om det at være strikdesigner og samtidig fik jeg lov til at vise mine modeller, og fortælle lidt om, hvilke strikketeknikker, der er anvendt.


Lige før jeg ankom, havde Trine, der har Bruuns Keramik, været der for at aflevere varer til Joan's butik.
Trine har værksted ikke så langt fra, hvor jeg bor og hun laver de skønneste ting.


Det var en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor der blev startet flere strikkeprojekter. Bl.a. var der en, der startede på et dobbeltstrikket tørklæde (model Agnete). Her blev der så mulighed for at se lidt mere om, hvordan teknikken fungerer.
Det er dejligt at få lov til at give lidt af min viden videre.

5 kommentarer:

Klokken 6. november 2011 kl. 02.23 , Blogger Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Uh, det lyder som en hyggelig dag :). Jeg var desværre forhindret, men kender så godt Det Gamle Stuehus, da jeg er heldig at have Joan til veninde.
Istedet følger jeg med her på din blog, så jeg kan holde mig ajour :-)

 
Klokken 6. november 2011 kl. 03.42 , Blogger Kirsten Amstrup sagde ...

Engang imellem savner jeg Jylland. Det lyder som en rigtig god dag.

 
Klokken 6. november 2011 kl. 12.53 , Blogger Keramikeren sagde ...

Tak Ellen. Ja, der er ret hyggeligt derude, og Joan er skøn. Havde jeg haft tid, var jeg blevet for at strikke sammen med jer, men her er lidt hektisk lige nu.

 
Klokken 7. november 2011 kl. 23.58 , Blogger Lavendel sagde ...

Lyder som et spændende sted!

 
Klokken 13. november 2011 kl. 13.44 , Blogger Karen Klarbæk sagde ...

Kære Ellen

Ja, jeg kender dig jo ikke rigtigt, kun via dine fine opskrifter. Tusind tak for dem. Det var da ualmindeligt sødst af dig at sende sådan en lille håndfuld inspiration.
Og jeg har lyst til at gå i gang straks....men jeg skal lige flytte først, her inden jul, så det har lidt udsigter.
Men tak. Har ikke din mailadresse og må derfor bare skrive her :)
Jeg viser dem frem på bloggen i morgen :)
Karen

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start