Endnu en veloverstået workshop

3/11/2013

Endnu en veloverstået workshop

Lørdag var jeg inviteret til at holde workshop hos Margrethe, der har boutique Rosenlund www.rosenl.dk. En skøn gårdbutik med et kæmpe udvalg af kvalitetsgarner. Gårdbutikken er helt sikkert et besøg værd.

17 strikkeglade kvinder var mødt op, og vi havde en rigtig hyggelig dag, takket være Margrethe, der havde gjort alt for at arrangementet skulle blive vellykket.
Der blev strikket prøver i vævestrik, og deltagerne var særdeles motiverede.



Der opstod lidt forvirring omkring linnedstrik, og jeg lovede at komme med en opfølgning her på bloggen.
Opskriften I fik i kompendiet, er rigtig. Dvs. der slåes op med farve A og strikkes de 2 pinde. Herefter skiftes til farve B og de 2 pinde gentages.

Ønsker man mønstret strikket med 3 farver strikker man på følgende måde. Der slås et ulige antal m op med farve A og strikkes vrang tilbage. Herefter fortsætter man efter diagrammet.


Håber ikke, at dette har skabt alt for megen forvirring.

Tusind tak til alle deltagerne. Det var dejligt at møde så interesserede og ivrige strikkere som Jer. Også tusind tak til Margrethe for invitationen, og skulle du vove et lignende arrangement en anden, stiller jeg gerne op igen.




9 kommentarer:

Klokken 11. marts 2013 kl. 05.03 , Blogger Charlotte kaae sagde ...

Linnedstrik skaber stor forvirring... ;-)

 
Klokken 11. marts 2013 kl. 12.44 , Blogger Syslefeen sagde ...

Tak for en super inspirerede dag. Nu er min to do liste blevet længere :)

 
Klokken 11. marts 2013 kl. 12.53 , Blogger Solskin Christophersen sagde ...

Det var bare en super god dag! Jeg fik meget ud af teknikkerne, inspirationen, hyggen og maden! Dejligt selskab!

 
Klokken 11. marts 2013 kl. 13.20 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Selv tak. Jeg synes også, vi havde en rigtig dejlig dag. Når to do listen består af strikkeprojekter, kan de ikke blive for lange ;-)

 
Klokken 11. marts 2013 kl. 13.24 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Deltagerne var med deres indstilling med til at gøre det til et godt arrangement. Margrethe havde virkeligt gjort noget ud af det.

 
Klokken 11. marts 2013 kl. 23.26 , Blogger dqpage sagde ...

Det har garanteret været hyggeligt :o)

 
Klokken 21. marts 2013 kl. 00.11 , Blogger tanterne sagde ...

Jeg endte med at få styr på både linnedstrik og det trefarvede perlegrus - helt som du skriver her.
Og havde iøvrigt en vældig dejlig dag. Tak.

 
Klokken 21. marts 2013 kl. 00.25 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Jeg er glad for at høre, at du har fået styr på prøverne. I går talte jeg med Margrethe, og vi blev enige om at gentage arrangementet med et andet emne på et senere tidspunkt.
Jeg synes også vi havde en rigtig hyggelig dag.

 
Klokken 21. marts 2013 kl. 00.25 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Jeg er glad for at høre, at du har fået styr på prøverne. I går talte jeg med Margrethe, og vi blev enige om at gentage arrangementet med et andet emne på et senere tidspunkt.
Jeg synes også vi havde en rigtig hyggelig dag.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start